Valerie in the USA

Life @ Florida! & 15 maanden in de USA

Hi allemaal!


Alweer 3.5 maand in Jupiter, Florida. Op 27 januari vloog ik van New York naar West Palm Beach om hier vervolgens nog 6 maanden au pair te zijn voor een andere host family. Ik zorg hier voor twee hele lieve kindjes: Piper (bijna 16mnd) en Wolfie (bijna 4mnd). Ze zijn allebei nog erg jong. Wolfie was pas twee weekjes oud toen ik hier kwam! Maar dat vind ik juist heel erg leuk! :) Ook hier heb ik een leuke host family, ik voel me dan ook zeker “lucky” dat ik bij dit gezin ben terecht gekomen. Ze hebben een hond: Juno, en drie katten: Daisy, Sebastian en Luna. Ze hebben een groot stuk land om hun huis heen, dus we zitten echt een beetje in een bos, haha! ;)




Iets wat ik héél erg leuk vind aan het wonen in Florida is dat het altijd lekker weer is! En daarnaast is het strand echt prachtig met helderblauw water. Ik vind het heerlijk om op het strand te zijn!




Met Piper (16 mnd) doe ik veel hetzelfde als dat ik met Elizabeth deed in Connecticut. Ze vindt het leuk om te “doodlen”, een beetje haar eigen dingetje te doen en te ontdekken. Daarnaast vindt ze het ook leuk om te wandelen, naar het strand te gaan, naar de speeltuin, naar muziek klas, naar de dierentuin of om met andere kindjes te spelen etc.



Toen ze 12 maanden was (hierboven) vs. nu (hieronder) ze bijna 16 maanden is!



Wolfie is echt nog een baby’tje, hij is bijna 4 maanden. Hij vindt het fijn om lekker bij je te zitten en begint steeds meer naar je te kijken, te lachen en heeft praatjes. Echt een super lief jochie. <3


Dit was hem toen 'ie pas 2 weekjes oud was.

En nu is het een lief en vrolijk (bijna) 4 maanden oud jongetje!



Helaas zijn er hier minder au pairs dan in Connecticut :(, maar daarom juist extra leuk om met de locals om te gaan. EĂ©n van de dingen die ik zo leuk vind aan het zijn van een au pair en in een ander land wonen, is dat je zoveel nieuwe mensen ontmoet. Verschillende culturen. Je maakt vrienden ‘all over the world’. Zo heb ik hier in Florida bijvoorbeeld vrienden uit: Amerika, Nederland, Duitsland, Zweden, Colombia, ArgentiniĂ« en Thailand.




In de weekenden vind ik het dan ook leuk om gezellig iets met vrienden te doen, zoals: naar het strand, varen, naar een kroeg/bar, naar de stad, ergens een hapje eten, een drankje doen of gewoon gezellig kletsen.


Op 17 maart was het St. Patrick’s Day hier en ben ik ‘s avonds met een vriend uit geweest om groen (!) bier te drinken in West Palm Beach. Je kunt het een beetje vergelijken met koningsdag. Mensen zijn de hele dag aan het drinken. Er was live muziek en dat is natuurlijk altijd leuk.


Doordeweeks zijn we allemaal vaak druk met werk. Nadat ik klaar ben met werken hang ik vaak nog even in huis rond voordat ik naar mijn mini huisje ga. Ik woon niet bij hen in huis, maar in een soort cottage/zomerhuis. Ikzelf vind het echt super fijn om zo lekker privacy te hebben en echt m’n eigen plekje met een eigen badkamer, tv, bank, koelkast etc. Doordeweeks doe ik niet zoveel 's avonds, vaak kijk ik een serietje of schrijf ik een kaart/brief. Dat vind ik heel leuk om te doen. Ouderwets. ;)




Ook heb ik hier voor het eerst met een gun geschoten. Waaah... dat was super gaaf om eens te doen! Maar, ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat wapens in Nederland niet zomaar toegestaan zijn, ik ben er niet zo’n fan van.. oeps!





In april ben ik een weekendje naar Nashville, Tennessee geweest samen met twee vriendinnen uit Colorado. Het was zo anders dan de east coast, maar wát leuk zeg om ook eens een andere kant van Amerika te zien —de country side. Dat vind ik ook zo gaaf aan de US, het is zo’n groot land en er valt zoveel te zien. Ik ben voorlopig nog niet uitgekeken. :)



En... 27 april was het natuurlijk koningsdag in Nederland. We hebben een cocktail gedronken en geproost op Willem's verjaardag en natuurlijk geprobeerd ons naar de dresscode te kleden. ;)


Ik ben nu vooral druk bezig met het plannen van mijn travelmonth voor eind juli-aug. Dit is een maand waarin je door de US kan reizen als je klaar bent met het au pair program. Gek om te bedenken... Eind juli zit mijn 1.5-jarige avontuur als au pair erop! Dan ga ik nog even reizen en in augustus weer terug naar Nederland. See y'all soon! Ik heb jullie gemist.


Bedankt voor het lezen,


Take care en liefs,

Valerie









Reacties

Reacties

Mama

Wat een leuk verhaal weer❀, zulke lieve kindjes en heerlijk weer elke dag.....geniet er van, ben benieuwd wat er allemaal nog op je pad komt! ?

Monique van Vuren

Hoiii Valerie
Wat een schatjes zijn je oppaskindjes!
Heel veel plezier de laatste maanden,en als je weer naar huis komt ben je precies op tijd voor je nieuwe neefje!
Geniet ervan?

Miranda

Leuk hoor Valerie. Wat een mooie kindertjes en geweldig dat je zoveel van de wereld ziet. Geniet nog lekker van de temperatuur, hier is het weer niet zo best. Neem je het zonnetje dan mee terug?

Je [ liefste] oma

Wat leuk om met jouw verhaal de dag te beginnen en al die leuke foto's , top om jou te zien met vrienden geniet er nog maar van want wij gaan al aftellen dikke kus oma

Marjolein Stokkermans

Hoi Valerie, wat leuk om weer wat van je te horen en mee te mogen genieten van je belevenissen. Wat een geweldige indrukken doe je daar toch op in anderhalf jaar en wat een lieve oppas-kindjes heb je. Luxe hoor, om je eigen huisje te hebben. Wat zal dat wennen zijn als je in september weer terug bent in Nederland. Heel veel plezier nog de komende maanden. Geniet ze!!

Marion Leijger

Geweldig om te lezen wat je allemaal mee maakt . En wat een leuke kindjes ! Geniet nog van de komende tijd, ik denk dat je nog heel veel gaat zien en beleven . Zal wel weer wennen zijn in Katwijk ! Ik kijk uit naar je volgende reis verhaal ! ???

Jet

?ooooh wat een leuk verslag weer!! Wat maak je veel mooie dingen mee? maar wat gaat het snel? nog maar een aantal maandjes en dan ben je weer thuis , Valerie geniet ervan de laatste maandjes? en groetjes van alle Keijzertjes.

Jacqueline Heemskerk

Hi Val. Leuk weer om dit te lezen, ben je al naar alle pretparken van Florida geweest? Wat een cuties die kindjes!
En nu nog je grote reis, blijf je daar in de buurt of ga je echt the USA door? New Orleans ( in het weekend en San Francisco, echt naartoe gaan!
En natuurlijk the National parks, Grand Canyon, Yosemite, Arches, Bryce Canyon, Monument Valley en in augustus zijn er veel powwows!
Maar je hebt vast genoeg mensen die dat weten daar. Nog veel plezier. ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!