Valerie in the USA

Update April-June: coronavirus, work life, traveling and spending my free time

Hi allemaal!

Zo... dat is alweer eventjes geleden. Sorry, dat ik even niet zo veel van mezelf liet horen. Vanwege corona was het ‘au pair life’ niet zo heel interessant, dus ik wist niet zo goed waar ik over moest schrijven. Anyway, de afgelopen drie maanden is er wel weer het een en ander gebeurd dus be ready voor een wat langere blog.


Coronavirus in de US vergeleken met Nederland

Nederland gaat het volgens mij een stuk beter dan hier in de US. De vrijheid die er in Nederland steeds weer wat meer is, is er hier nog niet. Er worden nog elke dag veel mensen besmet met het coronavirus en daarom zal het dus nog wel even duren voordat het (in het hele land) weer iets normaler zal worden.

Het was de bedoeling dat afgelopen zaterdag 20 juni het een en ander weer zou gaan openen in CT, maar dit is nog niet echt het geval helaas. Het openen verschilt dan ook per staat. In Connecticut gaat het dan met name om kapsalons, nagelstudio's, restaurants en winkels die zich langzaamaan zullen gaan openen. En ik kan je vertellen, daar is iedereen hier heel blij mee haha! 

Helaas heeft het nog steeds een hele grote impact op ons dagelijks leven. We zijn veel thuis. M’n host parents werken beide vanuit huis, waar ik inmiddels aan gewend ben, maar ik ;zou het toch ook wel heel lekker vinden om gewoon alleen met de kids te zijn. Laten we hopen dat in september de scholen hier weer zullen openen en Diana misschien 2/3 dagen naar school gaat..


Au Pair Life: het werken met de kinderen

Tja... sinds drie maanden heb ik beide kids thuis en om eerlijk te zijn was dit niet altijd even makkelijk. Soms waren er echt momenten dat (vooral de oudste) het bloed onder m'n nagels vandaan kon halen, maarrrrr… ze heeft ook wel haar trucjes om dit snel weer goed te maken, haha.

Ik merk dat de oudste het vooral lastig vindt dat we zo afhankelijk zijn van Elizabeth (1 jaar); haar slaapje, haar ‘mood’… En daardoor kan is ze ook wat jaloers soms. Zij krijgt meer aandacht dan de oudste, zo voelt dat dan voor haar. Soms kan het daarom lastig zijn om een activiteit te bedenken wat voor beiden leuk is om te doen. Aankomende weken wordt het snikheet hier (29-32 graden), dus we doen lekker rustig aan. We zullen vooral veel naar het strand gaan denk ik.

Daarnaast brengen (en zullen) we ook veel tijd door(brengen) in Peconic, Long Island, NY. Hier heeft mijn host family een beach house en dat is dus heel dichtbij het strand. Aan de ene kant is dat leuk omdat je zo op het strand zit, maar aan de andere kant vind ik het ook jammer. Jammer omdat het zo hetzelfde is. Je beleeft er niet veel. Mijn vrienden wonen allemaal in mijn omgeving hier in CT en in Long Island heb ik nog niemand ontmoet. Ik heb wel contact met een meisje, een au pair, die in de Hamptons verblijft deze zomer, dus hopelijk kan ik met haar iets afspreken. Toevallig gaan we er vandaag (donderdag) heen, maar ik had eigenlijk al plannen gemaakt met vrienden voor dit weekend. Dat is soms wel lastig, aan onze communicatie kan zeker nog gewerkt worden. Het is veel aanpassen, geven en nemen.


Reizen

Jammer genoeg is het nog niet zo erg gelukt om echt door Amerika te reizen vanwege het coronavirus. In februari heb ik een mooie reis gemaakt naar Turks and Caicos Islands met m'n host family en ik ben een paar keer naar NYC geweest, maar verder dan dat ben ik nog niet gekomen. 

Ik ben met verschillende au pairs wat trips in de buurt aan het plannen, maar of dat allemaal deze zomer gaat lukken is nog maar de vraag. We zijn allemaal erg afhankelijk van onze schema’s. Gelukkig is er ook na de zomer nog tijd om te reizen, dus komt vast goed. Het plan van m’n host family is om begin augustus een weekje naar Nantucket of Martha’s Vineyard, Massachusetts te gaan, dus dat zou wel erg leuk zijn! Even een weekje er tussenuit. Ik moet natuurlijk wel werken, maar in betere omstandigheden haha… 


Wat doe ik in mijn vrije tijd?

In mijn vrije tijd: de avonden of de weekenden, breng ik veel tijd door met vrienden. Afgelopen weekend was het een onwijs gezellig weekend! Vrijdagavond ben ik bij een Duitse au pair, Celina, geweest en heb ik daar de avond doorgebracht. We hebben met z’n allen gegeten, veel gekletst en zijn in haar hottub geweest. Op zaterdag was het Diana haar 10e verjaardag, dus ik bleef thuis - binnenkort ga ik een blog uploaden over de verjaardagen in de US. Zaterdagavond heb ik met vrienden afgesproken en ook op zondag ben ik met hen geweest. Eerst zijn we naar het strand geweest en daarna zijn we wezen suppen (paddleboarden) en kajakken. Echt een top weekend! Dat heeft iedere au pair af en toe nodig, haha! Natuurlijk ben ik niet iedere dag met vrienden, dus soms vind ik het fijn om gewoon even op mijn telefoon alles te checken. Serie kijken op Netflix. Boek lezen. Stukje wandelen. Of… slapen! Hahaha! 

Als je de blog hebt afgelezen, super leuk! Dank je wel! Ik hoop dat iedereen weer up-to-date is en ik zal snel een nieuwe blog uploaden. Ik heb ook foto’s toegevoegd aan “March, April, May, June Update”, ze staan in mijn fotoalbum. Bekijk ze vooral als je het leuk vindt!


Lieve groetjes vanuit Amerika,

Valerie   

P.S. Er komt binnenkort een nieuwe blog over de verjaardagen in de US en hoe we dat gevierd hebben. Stay tuned!







Reacties

Reacties

Eva Burgers

Hi Valerie!

Super leuke blog weer!
Ik hoop dat de situatie rond COVID-19 snel verbeterd en dat het ook bij jullie allemaal weer wat ‘normaler’ wordt.

Ik ben benieuwd naar Nantucket!
Op instagram volg ik een boekwinkel die daar zit (Nantucket Books). Zij hadden laatst nog een post over schrijfster Elin Hilderbrand. Een populaire schrijfster die boeken schrijft over Nantucket en daar zelf volgens mij ook woont.

Anyway, stay safe and stay positive!

Liefs,
Eva

Stephanie

Wat leuk om te lezen hoe je het allemaal ervaart!!
Ik vind het super knap van je hoe je het allemaal doet daar ???

Caroline

Hoi Valerie
Fijn en leuk om weer iets te lezen!
Wat goed van je dat je je er zo goed mee om kan gaan, met het hele Corona gebeuren! Ik hoop dat bij jullie ook snel alles weer een beetje op gang gaat komen, zodat je ook de andere kant kan zien hoe het leven zonder Corona is. Wat een leuke foto’s. Heel veel Suc6 en plezier in alles x

Je [ liefste] oma

Toch weer een leuk verhaal ondanks alle corona ellende die bij jou echt veel heftiger is , maar ja hoe kan het ook anders met die gekke Trump.Ik ben blij dat je weer nieuwe vrienden hebt gemaakt en met hen leuke dingen kan doen .
Dikke kus en knuffel van oma

Monique

Wat een leuke foto’s en respect dat je zo positief blijft ondanks dat alles zo anders gaat dan verwacht?Ik hoop dat je wat meer kan in September,succes!?

Je vader

Super trots op je.
?

Mama

Ondanks alles is dit een bijzondere tijd, voor iedereen. Maak er het beste van, voordat je het weet lig je weer in je eigen bed.....trots op hoe je ermee omgaat❤

Marjolein

Wat goed te lezen dat het Goed gaat en je het ondanks de Corona toch een positieve draai weet te geven. Succes en ik hoop dat alles snel weer normaal is daar. Geniet ervan?

Jet

Hey Valerie,
Nou je verhaal is alles behalve saai hoor, ondanks de corona crisis .
Super leuk!! en stukje bij beetje kan er hopelijk de US binnenkort ook weer meer.
Hou je goed en tot je vlg. verhaal.
?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!