Valerie in the USA

Maart '20 | wat minder leuk dan normaal...

Hi there!   

Deze keer een andere blog dan normaal... Door alles wat er nu aan de hand is omtrent het COVID-19 virus is het hier helaas ook even wat minder leuk om een au pair te zijn. Dit is natuurlijk niet hoe ik mijn jaar in gedachten had.   

Op 29 februari ben ik nog gezellig een dagje wezen shoppen in NYC met Maureen. Toen was het allemaal nog niet zo heftig als nu. Zoals je via deze link (https://www.worldometers.info/coronavirus/) kunt zien, staat Amerika op nummer 1 met de meeste coronavirus cases en het ziet er voorlopig niet naar uit dat hier verandering in gaat komen.

Net als in Nederland zijn hier ook maatregelen genomen. Scholen en sportclubs zijn gesloten. Supermarkten en apotheken zijn open maar hier mogen maar een X aantal mensen tegelijkertijd naar binnen. Restaurants zijn open voor take-out, maar niet voor dine-in. De meeste mensen proberen vanuit huis te werken maar dit is niet voor iedereen mogelijk. Mijn hostmom, Nadia, gaat over 2 weken weer beginnen met werken na 1 jaar thuis geweest te zijn. Zij werkt in New York bij een heel groot bedrijf dat alle elektriciteit in New York regelt, is dus erg belangrijk en daarom moet ze aanwezig zijn op kantoor. 

Wij proberen zelf natuurlijk ook zo veel mogelijk thuis te blijven. Ik ga wel elke dag met de kinderen naar buiten om even een frisse neus te halen en voor wat beweging. En ik probeer ook een keer per week naar een park te gaan, die zijn hier heel veel in de buurt en mensen werken doordeweeks over het algemeen gewoon dus is dan best wel rustig in zo’n park. Ook heeft mijn host family een beach house in Long Island, NY waar we vorige week een weekendje hebben doorgebracht. Een andere omgeving is altijd fijn!   

Door dit coronavirus kwam ik (en andere au pairs) in een lastige situatie terecht. Waar doe je goed aan? Naar huis gaan of hier blijven? Ik was bang dat ik niet meer van m’n tijd hier zou genieten omdat er een stukje vrijheid wordt weggenomen. Dat is natuurlijk voor iedereen zo, maar wel even flink balen. En daarom zijn er ook al heel wat au pairs naar huis of in rematch. Sommige host families kunnen het nu niet betalen om een au pair in huis te hebben, of au pairs gaan naar huis omdat dit moet van hun familie thuis - of omdat ze dit zelf graag willen. Het is nu niet zo leuk als anders. Als je zorgt voor kinderen die normaal naar school gaan moet je hen nu gaan homeschoolen; wat soms best pittig kan zijn. Daarnaast is het veel werken, social distancing met je vrienden, niet reizen, geen leuke dingen kunnen doen zoals naar de bios, shoppen of naar een restaurant en ook nog eens je familie thuis extra missen.   

Toch heb ik besloten in de US te blijven, waardoor ik hoop dat ik uiteindelijk nog veel mooie dingen mag doen en zien. Mijn tijd hier zit er nog lang niet op en ik wil nog veel van mijn bucket list afstrepen.    Daarnaast ben ik ook begonnen met een schoolcursus van 36 uur: Personal Development. Hier ben ik gelukkig nu ook wel druk mee dus ik kom m'n tijd wel door!

Lieve allemaal, pas op jezelf en je naasten. Stay safe en hopelijk kunnen we snel weer ons normale leven oppakken!

Liefs, Valerie

Reacties

Reacties

Eva Burgers

Heel dapper en knap van je, Valerie! Stay safe!! ❤️

Caroline

Hoi val, mooi verhaal heb je weer geschreven alleen niet met zulk leuk nieuws! (Ivm met Corona)Helaas treft het ons allemaal, veel liefs en hou je goed ?

Mama

Weloverwogen besloten om er het beste van te maken, trots op jou! ?

Frea

Ja heftig hoor val, zo had je je au pair tijd niet bedacht. Maar weet je ondanks dit zal je nog genoeg meemaken daar, en je bent er nog een hele tijd, dus maak er het beste van.
Liefs frea

Sabine

Mooi geschreven Valerie.
Ik hoop voor je dat er snel weer betere tijden komen.
Hou je taai!
You got this ??

Liefs Sabine

Debby

Je maakt een heftige tijd door, maar hoop dat je ondanks alles toch een beetje kan genieten.
Zorg goed voor jezelf en hoop dat je in goede gezondheid blijft.

Groetjes Debby

Monique

Trots op jou!Ik hoop dat je ondanks alles nog een mooie tijd hebt,in ieder geval wel een bijzondere?

Miranda

Ja wie had dat gedacht Meis! Ik vind het stoer dat je daar blijft en het gezin blijft helpen. Gelukkig is dat ook mogelijk. Succes de komende weken of maanden denk ik. Hopelijk is die rot virus gauw voorbij. Het gezin zou je erg dankbaar zijn. Ik vind je een held. Good luck ?

Marion

Topper , dat je toch bent gebleven , in deze moeilijke tijd zal het niet meevallen , om je naaste familie te missen . Maar het is toch ook wel weer leuk om alles te zien en beleven ! We hopen allemaal dat het virus gauw de benen neemt , het is een vreselijke situatie . Blijf gezond en probeer toch te genieten !! ????

Lucy Walter { je liefste oma }

Heel indrukwekkend geschreven en wat leuk dat je een cursus bent gaan doen, niet bij de pakken neerzitten dat is een juiste instelling dikke knuffel van oma.

Jet

Hey Valerie,

Leuk om je bericht weer te lezen en dat ondanks alles goed met je gaat, de keuze om te blijven vind ik heel dapper van je.

Xxx Jet en de groetjes van alle Keijzertjes .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!