Valerie in the USA

Alweer 13 maanden in de USA!

Hi allemaal!


Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen. Het was alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven en er is wel weer het een en ander gebeurd in de afgelopen tijd. Ik ga alles gewoon in chronologische volgorde opschrijven.


Hoogtepunten in november:

Op 7 november ben ik met een paar au pair vrienden naar Sleeping Giant Park, CT gereden om te hiken. Het zonnetje scheen buiten, de hike was prima te doen. Een fijne dag! In de avonden is het een stuk kouder dus zitten we vaak bij iemand binnen of gaan we naar een restaurant om een hapje te eten en een drankje te doen, ice-cream halen, bowlen etcā€¦ dat soort dingen.




Op 11 november ben ik met mijn host family naar Six Flags Amusement Park in New Jersey gereden. Dit is een heel groot pretpark met vooral achtbanen. Heeeel erg leuk om eens mee te maken! Vanwege covid mogen er niet zoveel mensen naar binnen, dus het was best wel rustig en hierdoor konden we bijna overal gelijk doorlopen. Ideaal!




Het weekend van 14 en 15 november ben ik met twee vrienden een weekendje naar Boston geweest. Wauw, wat een mooie stad. De omgeving vind ik echt heel erg mooi. Het was niet zo groot als dat ik had verwacht, maar zeker waard om te bezoeken! 's Avonds naar een Amerikaanse vriend zijn 'dorm' gegaan op campus, helaas geen college parties... maar wel een leuke avond gehad ;)




Op 26 november was het Thanksgiving. Dit is een nationale feestdag in de US (en Canada) waarin men traditioneel God bedankt voor de oogst en voor allerlei andere goede dingen. In de US wordt dit altijd gevierd op de vierde donderdag in november. We hebben een rustige dag gehad en spelletjes gespeeld. Iedereen kleedt zich leuk en netjes aan voor het eten. Natuurlijk kan de turkey (kalkoen) niet missen, dit is iets typisch voor Amerikanen om te eten met Thanksgiving! Daarnaast hadden we aardappelpuree, worteltjes, kaasbrood en stuffing.






Hoogtepunten in december:

Op 5 december (beetje aan de late kant) mocht iedereen hun schoen zetten en ja jaā€¦ Sinterklaas en zwarte piet waren langs geweest! Natuurlijk met cadeautjes, maar ook Nederlandse kruidnoten, pepernoten en chocoladeletters.





Op 13 december ben ik met au pair vrienden 's ochtends naar een outlet in Clinton, CT gereden en daarna zijn we doorgereden naar Mystic, CT. Heel leuk plaatsje en blijkbaar... was voor mijn tijd, maar er is hier dus een film opgenomen genaamd "Mystic Pizza" met de actrice Julia Roberts.




Op 17 december viel er een aardig pak sneeuw in Weston! Yay!!! We were all waiting for it. Om 7:00 ā€™s ochtends kwam Diana (10) mijn kamer in: ā€œValerie!! It snowed. Letā€™s go sledding (sleeĆ«n)!!ā€, dus ja.. daar gingen we dan ;) Vond ik niet erg hoor. Op 19 december ging ik samen met au pair vrienden namelijk ook sleeĆ«n, was heel erg leuk. Volgens mij waren wij de oudsten daar.. maar ach, who cares?!




Op 24 december was het kerstavond en hebben we de film ā€œElfā€ gekeken met de familie. Diana was super druk en kon niet slapen want ā€™s nachts zou de kerstman ā€œSanta Clausā€ komen! En ja hoor, de volgende ochtend lagen er heeeeel veel cadeautjes onder de kerstboom. Niet normaal. (Ja, alles in Amerika is overdreven en extreem ;)). We begonnen ā€™s ochtends met cadeautjes uitpakken, dronken wat warme chocolademelk met slagroom, keken nog een kerstfilm en hadden lekker eten ā€™s avonds. Ik ben enorm verwend door mā€™n host parents!




En dan natuurlijkā€¦ happy 2021 all! Op 31 december ben ik naar NYC gegaan met twee goede vrienden: Louis uit Frankrijk en Martin uit Oostenrijk. We hebben daar een hotel geboekt en twee nachten geslapen. Het was heel erg gaaf om op Times Square te staan op het moment dat iedereen aan het aftellen was. Iedereen is blij en vrolijk. Natuurlijk was het anders dan hoe het normaal zou zijn; er was veel politie aanwezig en overal stonden hekken zodat er niet teveel mensen in een bepaald gebied zouden staan. Toch was het heel gaaf om een keer mee te maken!





Hoogtepunten in januari:

Het weekend van 8-10 januari zijn we een weekendje naar Stratton, Vermont geweest om te skien. Het was erg koud hier, -8 graden Celsius maar.. wel leuk!




Op vrijdag 15 januari ben ik naar de Color Factory geweest in NYC met mijn host mom en host kids, was heel erg leuk! Heb wat fotoā€™s toegevoegd. Rijden in NYC is niet heel.. makkelijk, maar gelukt! Heb geen ongelukken veroorzaakt ;)




Op zaterdag 16 januari had ik samen met een andere au pair vriend die naar California verhuisde op dezelfde datum als ik, een afscheidsfeestje gehouden. We nodigden al onze goede vrienden uit, kampvuur gemaakt, drankjes gekochtā€¦ een leuke avond van gemaakt!





Op zondag 24 januari heb ik de hele dag doorgebracht met mā€™n oudste host kid, Diana, we hebben allerlei leuke dingen gedaan als ā€œafscheidā€. We zijn wezen lunchen bij ons favoriete plekje in Westport, daarna wezen bowlen en onze nagels laten doen. Ga haar zeker missen!




Op dinsdagavond 26 januari heb ik nog met mijn "close friends" hier in Fairfield County afgesproken. We hebben dit jaar echt een sterke band met elkaar opgebouwd en zoveel leuke dingen meegemaakt. Ik ga ze missen en hoop ze snel weer te zien!



Vandaag 14 maart 2021, ben ik alweer 1.5 maand in Jupiter, Florida. Ik vond het een beetje een te lange blog worden als ik dat nu ook allemaal al zou gaan vertellen, dus de volgende blog zal ik uploaden als ik hier twee maanden ben!


Lieve groetjes en take care,

-Valerie

Reacties

Reacties

Je [ liefste] oma

Heel leuk weer Valerie om te lezen en te zien wat je daar allemaal uithaalt , je zal moeten wennen aan het saaie Nederland.Ik ben benieuwd hoe je volgende blog er uit zal zien dikke kus van oma

Mama

Als ik dit allemaal zo lees maak jij zoveel te gekke dingen mee.....heel trots op je en fijn dat je er zo van geniet!! Wij tellen ondertussen gewoon verder af naar augustusšŸ’‹šŸ˜‰

Debby

Wat leuk dat je naar Mystic, CT bent geweest. Leuke film ook "mystic pizza". Als ik jou verhaal zo hoor dan verlang ik er wel naar om op reis te gaan.
Ik wens je nog een fijne tijd toe in America, maar als ik dit zo hoor moet dat vast lukken.

Elise

Wow Valerie!! Wat gaaf om te lezen wat je allemaal mee maakt! En wat een gave foto's!! Je ziet er stralend uit!! Geniet er maar goed van!! šŸ˜˜

Ellen

Wat super leuk Val, echt heel erg gaaf om te zien zo! Topper

Jacqueline Heemskerk

Weer heel leuk om te lezen Valerie!
Mooie fotoā€™s, prachtig die van de skyline van NYC.
Have fun in the sunshine state! Dat zal wel lukken daar, je gaat vast naar Disney World, de waterparken en Epcot centre zijn geweldig. Sea world, Cape Canaveral, the keys, enz. Ik ben benieuwd. Fijne tijd! šŸ¤©

Jet

Hey Valerie,

Super leuk verhaal weer , wat een prachtige fotoā€™s en wat leuke dingen heb je allemaal gedaanšŸ‘Œ.
Ik ben ook erg benieuwd naar je volgende blog . Geniet ervan Valerie.

Groetjes šŸ˜˜ Jet en alle andere Keijzertjes

Marion

Wat leuk om te lezen , en geweldig wat je allemaal ziet en mee maakt šŸ‘šŸ‘ Herinneringen die niemand je meer afpakt . Ik kijk nu al uit naar je volgende blog ,
Groeten Marion šŸ„°

Ome Nico

Ome Nico Valerie het ziet er allemaal fantastisch uit.ik dacht dat je voor de taal en het werken ging. Ik heb het idee dat je een wereld reis aan doen ben. Ik wens je het beste geniet ervan

Lynn

Super leuk valerie! Ik ben jaloers!!

John B

Love it! Miss you a lotā¤ļø

Jeroen

Wat word ik toch weer jaloers wat ik hier allemaal lees! Geniet er van Vall!!šŸ˜˜

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!