Valerie in the USA

Fall Update - November '20

Hi all! Daar was ik weer… met een nieuwe update!


COVID-19 in the U.S. vergeleken met Nederland en de Amerikaanse verkiezingen

Laten we maar beginnen met datgene wat het meest belangrijke nieuws was op tv de afgelopen dagen: the American elections. Wie o wie word de 46e President van de Verenigde Staten? Daar weten we nu allemaal het antwoord al op: Joe Biden. En ik kan je zeggen, daar is iedereen heel erg blij mee, waaronder ikzelf. De staat waarin ik woon, Connecticut, ligt in "New England" en zoals je waarschijnlijk op het nieuws wel hebt gezien is dat gedeelte blauw oftewel democratisch. Sorry voor de Trump supporters, maar het leek mij geen strak plan dat deze man nog eens vier jaar aan de macht zou zijn.


De COVID-19 cases beginnen hier helaas weer omhoog te gaan... dat is balen. Lange tijd ging het erg goed maar nu de scholen weer geopend zijn gaan de cases weer omhoog. Er zijn al maatregelen genomen: restaurants sluiten om 21:30, niet meer dan 8 man aan één tafel en er is een advies gegeven over een avondklok. Liever niet meer de deur uit tussen 22:00 en 05:00. Vergeleken met Nederland valt dat dan gelukkig wel weer mee.



Trip naar NYC met Duitse vriendin Celina

Op 11 en 12 oktober ben ik twee dagen naar NYC geweest met een andere Duitse au pair. Zij woont in hetzelfde dorp als ik en het leek ons wel een leuk idee om een weekendje NYC te plannen in plaats van maar één dag te gaan. Je kan dan net even wat meer zien en doen. Het is een uurtje rijden voor ons, niet zo ver dus. Toen we aankwamen hebben we eerst even lekker Amerikaans ;) een ijskoffie en donut gehaald bij Dunkin' Donuts. Toen hebben we een plekje gezocht in Central Park om even te zitten en kletsen. Hierna hebben we ons omgekleed en zijn naar Rockefeller center gegaan. Hier kan je helemaal omhoog naar "Top of the Rock" en het uitzicht is ge-wel-dig! Dat was echt een van mijn hoogtepunten hier. Natuurlijk is het ook leuk om Times Square te zien wanneer het donker is, dus hier zijn we langsgelopen en hebben we wat foto's gemaakt.


De volgende dag was het helaas regenachtig en hebben we in Grand Central Station koffie en muffins gehaald als ontbijt. Vanwege COVID-19 zijn er nu nauwelijks plekken waar je binnen mag zitten om iets te eten of drinken, vandaar dat we het maar snel hebben opgegeten en zijn toen doorgegaan naar Times Square. Rainy weather is perfect weather to shop. Rond 16:00 waren we beide wel aardig klaar en zijn we weer richting huis gegaan, we waren moe maar voldaan




Trip naar White Mountains, New Hampshire

Op 25 oktober ben ik een dagje wezen hiken in New Hampshire met wat vrienden. Ik sliep de nacht ervoor bij een Zuid-Afrikaanse vriendin, Maddie, en om 04:00 ging onze wekker. Vroeg… want om 05:00 werden we opgehaald door andere vriendinnen om vervolgens met twee auto’s naar New Hampshire te vertrekken. De rit was ongeveer 5 uur; we hebben een keer gestopt bij Starbucks om koffie te halen en twee keer bij de benzinepomp om te plassen/te tanken. Eenmaal aangekomen in NH moesten we nog wachten op de andere auto, die was een beetje verdwaald geraakt. “Hoe dan?” zou je denken… met alle technologie van tegenwoordig, maar okee, jongens...


Om 12:00 begonnen we onze hike en pfoe, deze was zwaarder en langer dan gedacht. Ik heb wat foto's toegevoegd en zoals je kunt zien moesten we over rotsen en ook over het water... whaaaa. Rond 15:30 bereikten we de top. Het uitzicht was fantastisch! Zo bijzonder dat Amerika zoveel verschillende dingen heeft te bieden. Compleet andere wereld dan NYC. Op de top zelf was het -1 graad, dus erg koud toen we even stilzaten. Rond 18:00 waren we weer beneden en zijn toen naar een restaurant in de buurt gereden om iets te eten. Daarna weer een lange rit naar huis. Om 01:00 was ik eindelijk thuis en ik kon niet wachten om te douchen en m'n warme bedje in te gaan, want de volgende dag moest ik weer op tijd werken... met spierpijn op plekken waarvan ik niet eens wist dat het bestond. ;)




Halloween en "Fall season" in de USA

Zoals waarschijnlijk iedereen wel weet is álles extremer en groter in Amerika. Zo ook Halloween, dit wordt hier uitgebreid gevierd op 31 oktober. Dit jaar was natuurlijk wel anders vanwege corona, maar nog steeds hebben heel veel mensen het wel gevierd.


Allereerst versiert bijna iedereen z'n huis/voordeur/tuin hier. Sommige huizen of straten worden echt omgetoverd tot spookhuis of spookstraat, heel grappig om te zien. Ik heb wat foto’s toegevoegd. Overal zie je pompoenen staan en wat ook leuk is, is dat je naar een “pumpkin farm” kan gaan om zelf je pompoenen uit te zoeken en natuurlijk foto’s te maken!


Op de dag zelf hebben we allemaal een Halloween-outfit aangetrokken. Mijn host dad was een vampier, mijn host mom was een heks, mijn oudste host kid Diana (10) was ook een heks, Elizabeth (1.5) was een tulp en ikzelf was een zwarte kat. We hebben samen foto’s gemaakt en mijn host family vertrok naar een feestje op de country club waar we lid van zijn, hebben hier en daar een praatje gemaakt met vrienden en veel snoep opgehaald. Met vooral het laatste was Diana heel erg blij, haha! Ik heb een feestje gehad met vrienden die avond. Dat was echt heel erg leuk! Iedereen was verkleed en we hadden het zaaltje versierd naar het thema Halloween.


Er zijn nog veel meer foto's om te laten zien, maar die moet ik eerst even gaan uitzoeken...



Verhuizen naar... Florida!

Och, de tijd gaat zo snel! Ik ben hier inmiddels alweer ruim 9 maanden. Ik had het in mijn vorige blog al een beetje uitgelegd dacht ik, maar omdat ik het hier zo naar m’n zin heb, heb ik besloten nog 6 maanden langer in Amerika te blijven. Ik zou eigenlijk 13 maanden blijven in totaal, maar dit is nu dus 19 maanden geworden. Dit ga ik doen bij een ander gezin zodat ik de kans om echt meer van Amerika te zien, meer te reizen, nog meer nieuwe mensen te leren kennen en gewoon nog meer te genieten in een andere staat! Een andere ervaring.


Net als vorig jaar heb ik weer gesprekken en interviews gehad met verschillende host families. Dit keer kon ik sommige staten ook wegstrepen dus heb me maar op een paar staten gefocust. Een van deze staten was Florida, hier heb ik een nieuwe host family gevonden waar ik op 27 januari 2021, exact 1 jaar later, naartoe zal gaan! Het gezin bestaat uit een vader, een moeder, een meisje van 10 maanden en ze is zwanger van de tweede (dat wordt een jongetje).


Natuurlijk heb ik er heel veel zin in! maar ook een beetje mixed feelings. Hier in CT heb ik m'n tweede thuis gevonden en zal ik alles en iedereen ook zeker gaan missen. Ik heb hier heel veel mooie mensen mogen leren kennen waarmee ik heel veel memories heb gemaakt. Daarom geniet ik nog extra van de komende 2,5 maanden. Thanksgiving en Christmas komen er nog aan, daar heb ik heel veel zin in!

Het mooie aan het au pair programma, of eigenlijk het wonen in een ander land, is dat er vriendschappen ontstaan met mensen waar je voorheen het bestaan niet eens vanaf wist. Het is bijzonder om vrienden te hebben die over de hele wereld verspreid wonen. Ik weet zeker dat ik in Florida ook weer veel nieuwe mensen zal leren kennen en wie weet wat daar allemaal weer terecht van komen... in ieder geval kan ik daar lekker naar het strand om te gaan surfen of super. ;) We gaan het zien. I'll keep you updated.



Take care en stay safe lieve iedereen!

XOXO, Valerie


Reacties

Reacties

Dana

Wat super leuk val, geniet ervan nu ben je nog jong en ik vind t leuk om je te volgen en te lezen dus wel vaker schrijven hé???

Jacqueline Heemskerk

Geweldig om je ervaringen te lezen! Gefeliciteerd met de overwinning van Biden! ? En leuk al die foto’s! Als je nog de kans hebt dan is het ook een bijzondere ervaring om bij the Amish te gaan kijken.
Florida is ook heerlijk, één groot pretpark, wel warm en muggen, ?waar in Florida ga je?
Heel veel plezier tijdens de kerstperiode, dat zal wel lukken denk ik. Ga je ook nog Sinterklaas met ze vieren? Ik kijk weer uit naar je volgende blog, dan komen al mijn USA herinneringen ook weer terug. ? Groetjes uit Katwijk.

Je [ liefste] oma

Heerlijk om hier de dag mee te beginnen Valerie , ik vind het geweldig om te zien hoe jij van je verblijf in Amerika geniet en ben erg benieuwd naar de overstap naar Florida dikke knuffel van oma.

mama

Hardstikke leuk Valerie, echt goed om te lezen dat je zo'n toptijd hebt. Geweldige ervaring!

Monique van Vuren

Wat heb je er weer een leuk verhaal van gemaakt en wat een mooie foto’s!
Geniet van de feestdagen daar en succes met je overstap,dikke kusxxx

Jet

Hey Valerie, wat een mooie verhalen weer en leuke foto’s.
Geniet ervan daar in de States ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!