Valerie in the USA

First month in the US!

Hi everyone! Wat leuk dat jullie dit blog lezen

Gisteren was ik alweer een maand in de United States. Time flies when you're having fun! Letterlijk! Mijn vorige blog ging over mijn eerste week die ik doorbracht op een Training School in Tarrytown, NY en mijn eerste weekend bij mijn host family in Weston, CT. Vanaf nu lijkt het me leuk om een maandelijkse update te schrijven.

Mijn host family
Om te beginnen zal ik mijn host family even voorstellen. Mijn hostdad heet Johnen werkt als advocaat in NYC, ik zie hem doordeweeks daarom niet zo heel veel maar wel in het weekend. Mijn hostmom heet Nadia, zij is nog thuis tot half april en gaat dan weer parttime aan het werk in New York, wat haar baan precies inhoudt weet ik eigenlijk geen eens... Mijn oudste hostkid heet Dianaen is 9 jaar. Zij gaat van maandag t/m vrijdag naar school en zit nu in 4th grade. Daarnaast heeft ze ook veel activiteiten voor of na school, zoals: zwemmen, pianoles, vioolles, koor en lacrosse. En de schattigste van het stel is baby Elizabeth, zij is 9 maanden.

Mijn eerste werkweek was vrij rustig. Mijn hostmom nam me mee in de dagelijkse routine en alles wat hierbij komt kijken. Het is verschillend van dag tot dag. Het is misschien wel een leuk idee om een andere blog te schrijven over hoe mijn wekelijkse schema eruit ziet. Anyways, deze week heeft zij mij van alles uitgelegd: hoe apparaten in huis werken, op wat voor tijden baby E. naar bed gaat en wanneer zij eet/drinkt, wat Diana moet doen na school en hoe haar activiteiten in elkaar steken. Het was vooral een week om elkaar wat beter te leren kennen en aan elkaar gewend te raken. In het weekend was ik vrij en heb ik leuke dingen gedaan met andere au pairs.

Op vakantie naar Turks and Caicos Islands
Mijn tweede werkweek was niet zo 'normaal'. Dinsdag 11 februari gingen wij namelijk lekker op vakantie naar Turks & Caicos Islands! Eerst vlogen we vanuit New York naar Providenciales en vanuit daar met een klein privé-vliegtuigje naar South Caicos. Dit was echt heel erg gaaf!!! Deze week hebben we vooral gerelaxt aan het zwembad of strand. Wat hier heel leuk is om te doen (en wij dus twee keer hebben gedaan) is een boottour; dan ga je snorkelen, naar een iguana island en zeesterren spotten bij Star Fish Alley. Zeker niet slecht dus om zo je au pair jaar te beginnen!

Oh en Valentijnsdag is een big deal hier in de US, dus ik had wat knutselspulletjes gekocht voor Diana en meegenomen op vakantie. Hier hebben we leuke cadeaus van gemaakt voor John en Nadia - dit vonden ze erg leuk, maar als je kind het zelf gemaakt heeft is het altijd leuk.

Au Pair Life
Nu ik aardig gewend ben aan de kinderen (en zij aan mij) gaat alles al een stuk makkelijker. Ik ben hun eerste au pair dus het is voor iedereen nog steeds wennen en Diana is soms ook een beetje aan het uitproberen.. Ze vindt het wel leuk dat er nu een ‘grote zus’ is die nog niet alle regeltjes kent, maar ze vindt het ook wel lastig om te zien dat ik ook met haar zusje Elizabeth bezig ben en ze mij niet helemaal voor haarzelf heeft. En dat ik hier ook nog leuke dingen in m'n vrije tijd doe met vrienden.. daar had ze ook niet helemaal op gerekend.

Afgelopen twee weken waren niet zo bijzonder - ik heb gewerkt van maandag t/m vrijdag en een halve dag in het weekend. Mijn host parents zijn in het weekend meestal allebei thuis, dus soms hoef ik niet eens echt te ‘werken’, maar ben ik met gewoon met de kinderen en hen erbij. Mijn werktijden verschillen ook van dag tot dag en dit vind ik eigenlijk wel prima. Dit geeft me ook de kans om met andere au pairs te meeten gedurende de dag of ’s avonds. Vanavond ga ik met een bropair (mannelijke au pair) ergens wat eten en daarna een ijsje halen, maar weer op tijd naar huis want… zaterdag ga ik naar NYC met een Nederlandse au pair, Maureen. Dit is ongeveer 1,5 uur reizen dus valt gelukkig erg mee! Op zondag moet ik max. 5 uurtjes werken - we gaan schaatsen en ik heb wat tijd met alleen Diana. En dan begint maandag de werkweer weer…Er staan gelukkig al wat leuke playdates (au pairs en kinderen doen iets samen) en andere activiteiten gepland!

You’ll hear more about it in the next blog. Thanks for reading!

P.S. Foto's van Training School en Turks & Caicos Islands zijn toegevoegd.

Liefs, Valerie

Reacties

Reacties

Caroline

Hey val,. Wat leuk om weer iets te lezen om te zien hoe het met je gaat?
Zo te zien hoe je je niet te vervelen, en wat een onwijze gave vakantie heb je gehad.
Liefs Caroline
Have fun x

jac

Leuk Val.... goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.... Genieten maar. xxx

Frea

Gaaf allemaal hoor val. Je maakt een hoop toffe dingen mee zo te horen. Ben benieuwd naar je volgende vlog. Have fun in NYC.

X frea

Lucy Walter { je liefste oma }

Hoi Valerie wat een leuk begin van de dag [ zaterdagochtend om 10.00 uur ] , het lezen van jouw reisverslag. Zo krijg ik een indruk hoe jouw dagen gevuld zijn .Veel plezier met je uitjes met de collega au-pairs. Dikke kus oma

Monique

Hoi Valerie jij hebt je draai wel gevonden daar geloof ik?Geniet lekker van alles!?

Jacqueline Heemskerk

Zo te lezen heb je het getroffen met het gezin, geweldig hoor!

Annemieke

Prachtige foto's! Ik kijk weer uit naar het volgende verslag. Geniet ervan! Liefs Annemieke en Tessa xxx

Elise

Wat gaaf om te lezen dat je het zo leuk hebt!!! En hele gave foto's!!

Geniet ervan!!??

Jet

Fantastisch verhaal weer, Valerie! Zo krijg je een goed beeld van hoe het daar is !! Leuk om te lezen. Xxx Jet.

Marjolein (mevrouw Stokkermans)

Super leuk wat je allemaal mee maakt Valerie. Wat een verschil met een jaar geleden op Pieter Groen ;). Heel veel plezier nog!! Geniet van deze fantastische ervaring.

Kelly

Wat leuk om te lezen valerie! Veel plezier nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!