Valerie in the USA

First week in the US!

Hi everyone,

Ik ben alweer een week in Amerika. Tijd gaat snel! Hieronder een verslagje van wat ik deze week heb gedaan


Monday, January 27th

Maandagochtend vertrok mijn vlucht om 09:15 en ik landde om 11:15 Amerikaanse tijd (dus 17:15 Nederlandse tijd). M’n vlucht verliep gelukkig goed, alleen het sjouwen van 3 koffers was wat minder. Aangekomen op Newark/New York airport wachtte ik samen met een groep Franse en Duitse au pairs tot we werden opgehaald. Dat ging helaas niet vanzelf dus moesten we het kantoor van de au pair organisatie bellen, uiteindelijk kwam er iemand en konden we gaan, Yay!!


We kwamen aan op de Training School in Tarrytown, New York rond 14:00. Ik sliep op een kamer met nog drie andere meiden; twee uit Zuid-Afrika en één uit Mexico. Hele lieve meiden en gelukkig wonen ze allemaal in de buurt van mij, dus we zullen elkaar zeker nog vaker zien dit jaar!


De campus waar ik verbleef bestaat uit verschillende delen. Er verblijven EF exhange students en au pairs, vandaar dat er een eigen Cafeteria is op campus. Rond 18:00 gingen we eten in de cafeteria Rita Hall, hier kon je kiezen uit verschillende dingen - ze hebben elke dag iets anders. Daarnaast ook een uitgebreid assortiment aan salades en desserts! Top dus


We kregen een schema voor de week en deze was goed volgepland. Om 17:00 hadden we de Welcome Orientation en er werd ons wat dingen uitgelegd over wat ons te wachten stond de komende week en wat de ’huis’regels waren op campus. Om 18:00 gingen we naar de Lugari Hall om met z’n allen pizza te eten. A way to get to know each other. To be honest, de pizza was echt niet lekker... geef mij maar liever Domino’s of New York Pizza. Rond 20:30 gingen m’n roommates en ik naar bed, everyone was tired...


Tuesday, January 28th

Dag 2. We werden wakker om 06:00, waarschijnlijk omdat we jetlag hadden en de avond ervoor vroeg naar bed gingen. Om 7:30 hadden we ontbijt in de cafeteria - zoooo veel keus! Yoghurt, bagels, cereal, fruit, eieren, smoothies... echt van alles!


Om 08:00 begonnen de classes. We hebben een workbook + waterbottle + Training School hoodie gekregen en deze ochtend stelde niet zoveel voor. Everyone had to introduce him- or herself to the other au pairs.En het was goed om te doen, omdat zoveel dingen ook herkenbaar waren. ‘What are you excited about, what are you afraid of this year...’


De hele dag hadden we les en om 18:00 waren we klaar. Toen zijn we wat gaan eten in de Cafeteria en om 19:00 was de Candy Picnic. Iedereen had snoep meegebracht van hun homecountry en legde dit op de verschillende tafels (West Europa, Oost Europa, Zuid Amerika etc). Zo kon iedereen elkaars snoep proberen en dit was ook een goede manier een praatje te maken en wat te leren over een andere cultuur en hun eten.


Na de Candy Picnic zijn we met een groepje naar Tarrytown gelopen, het dorp in. Hier hebben we wat foto’s gemaakt en een beetje rondgekeken. Het was erg koud. Rond de 2 graden Celcius dus niet echt top weer om buiten te lopen. We zijn na een uurtje weer teruggegaan en op campus was iedereen een beetje aan het chillen bij anderen op hun kamers.


Er is ook een ‘Teahouse’ op campus waar iedereen heen kan gaan, maar ze schenken ‘s avonds alleen alcohol en dit is 21+. Hier was muziek en iedereen was aan het dansen, aan het praten en het was erg gezellig!


Wednesday, January 29th

Goodmorning! Vanochtend om 05:45 wakker omdat de andere meiden gingen douchen. We delen de badkamer met twee grote kamers, dus 8 personen. Niet echt heel handig combineren met allemaal meiden.


Anyways, breakfast om 7:30 en de lessen waren van 8:00 tot 17:00 en van 17:00-18:30 kregen we voorlichting over Safety van een gepensioneerde FBI-agent en dus police officer. Hierna weer wat gaan eten in de Cafeteria en op tijd naar onze kamers gegaan, everyone was tireeeed.


Thursday, January 30th

Day 4! Wekker ging om 06:00, want breakfast was at 7:00 en om 7:30 begon de CPR + First Aid training. Dit is verplicht - net als de twee volle lesdagen - en was erg leerzaam. Elke au pair weet nu hoe je iemand moet reanimeren (volwassene, kind of baby), hoe je iemand kan helpen die stikt en wat dingen over de eerste hulp.


Die middag waren we klaar om 13:15, toen hadden we lunch in de Cafeteria en om 14:00 vertrokken er vier bussen met au pairs naar New York City! Aaah eindelijk! Iedereen was SO EXCITED! Ik had een soort vast groepje deze week (7 meiden + 2 jongens) dus ik liep met hen door NYC.


We begonnen bij Central Park, toen naar een grote shopping mall, naar Times Square, 5th Avenue en Grand Central Station. Dinner was @ Wendy’s. Tja, we moeten toch Amerikaans fastfood proberen.. en het was SO GOOD!‘s Avonds verzamelden we bij de Empire State Building om terug te gaan. Eenmaal aangekomen op campus was iedereen moe maar voldaan. We pakten onze koffers in en brachten ze naar de lobby. Morgen is de dag! Can’t wait!


Friday, January 31th

Aaah... exciting. Vandaag komt m’n hostmom + de baby mij ophalen van de Training School. Elke au pair was aan het wachten op hun host family en iedereen was zenuwachtig. Ik was zó opgelucht en blij toen ik eenmaal in de auto zat, ik heb nu al een goede klik met m’n hostmom. En we zullen de komende twee maanden veel tijd doorbrengen, dus daar ben ik blij mee!


We zijn naar Social Security geweest om een nummer aan te vragen (een soort BSN-nummer) en hebben geluncht. Daarna zijn we naar huis (Weston, Connecticut) gegaan en hebben we de oudste opgehaald van de busstop. Ze was zo blij en enthousiast, te lief! We zijn ‘s avonds gaan eten bij een fancy restaurant en toen ontmoette ik ook de hostdad, die ook heeeel aardig is! Ik ben echt heel erg blij met m’n host family. Na het eten zijn we nog ergens ice cream gaan halen en toen we thuis waren was het al laat, dus lekker naar bed gegaan.


Saturday, February 1st

Vanochtend was de hostdad bezig in de keuken om een lekker ontbijtje te maken: blueberry pancakes + scrambled eggs + bacon. It was way tooo much! Maar wel heel erg lekker. De rest van de ochtend hebben we het rustig aan gedaan. ‘s Middags zijn we naar een outdoor schaatsbaan in Westport gegaan. Ongeveer 20 minuutjes rijden - alles moet je hier doen met de auto. Schaatsen was heel erg leuk en ook hostdad + hostmom probeerden het. We hebben ongeveer 2,5 uur geschaatst en zijn toen lekker naar huis gegaan om te relaxen.


Rond een uur of 6 zijn we naar een Mexicaans restaurant gegaan omdat ik graag ‘Mexican Food’ wilde proberen. Het was lekker maar soms wat spicy. Ik denk dat je het een beetje moet leren eten, maar ik ga er zeker weten nog eens heen!


Baby E. werd ‘cranky’ en was moe, dus na het eten gingen we naar huis zodat ze kon slapen. Ze hebben de cadeautjes die ik had meegenomen uitgepakt en vonden het gelukkig erg leuk! Daarna was het tijd voor ‘movie night’ en hebben we een film gekeken.


Sunday, February 2nd

Morning! Vandaag hebben we een Nederlands ontbijtje gegeten. Een boterham met hagelslag en een cinnamon roll met roze muisjes (ze hadden geen beschuit in huis). Ze vonden het raar om chocola op een boterham te doen maar wel lekker dus dit zullen we vaker gaan eten.


We hebben het de hele dag rustig aan gedaan. De hostdad was aan het werk in z’n kantoor en de hostmom was bezig met baby E. of andere dingen in het huis. Dus de oudste en ik hebben de dag vooral samen doorgebracht: ze hebben hier een swing set in de tuin (en soort grote schommel), het was koud maar leuk om even wat 1 op 1 tijd door te brengen en we hadden het over van alles en nog wat. Oh ja, een van haar cadeaus was een Topmodel boek en dit viel gelukkig in de smaak, dus dit hebben we ook gedaan vandaag.


‘s Avonds was de Superbowl! We zijn naar een ander Amerikaans gezin gegaan om hier de wedstrijd op tv te kijken. Er waren heel veel drukke kinderen aan het spelen en rondrennen in huis en alle ouders waren in de keuken of living room. Hier heb ik ook een Duitse au pair ontmoet die in dezelfde plaats woont als ik, dus daar kan ik playdates mee doen of gewoon samen ergens koffie drinken.


Kortom, een goed geslaagd 1e weekend in een liefdevolle en warme familie waar ik heel blij mee ben.


I hope you enjoyed reading about the au pair life here and see you soon!

P.S. Ik ga binnenkort wat foto’s toevoegen aan het album.


Love,

Valerie


Reacties

Reacties

Je "echte" moeder?

Leuk stukje!! Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat!!?

Noa

Wat super leuk om te lezen! Enjoy❤️

Monique

Leuk geschreven Valerie!Kijk je een beetje uit met al dat lekkere eten daar?
Heel veel plezier?

Ellen

Super leuk Val! ?

Elise

Wow wat een belevenis in je eerste week! Dat beloofd veel goeds voor de komende tijd!! Zo stoer van je dat je dit doet! En super leuk dat je meer au pair meiden hebt ontmoet uit de buurt!
Heel veel plezier daar met de kids ook! ?

jac

wow Amazing Val! fijn dat je het zo naar je zin hebt...Genieten maar.... xxx

Annemieke

Onwijs leuk zeg om je te volgen.. ver weg maar ook heel dichtbij! Wat leuk hier boven, van jouw echte moeder ? Geniet!

Ben

Super dat je het naar je zin heb en in een leuke familie bent terecht gekomen
Ga lekker genieten van je tijd
Gr de vletters ?

Jacqueline Heemskerk

Wat leuk om mee te genieten van je ervaringen Valerie, hoe heten de kinderen?
Enjoy! ?

Je [ liefste] oma

Wat leuk om je verslag te lezen, ik hoor het je allemaal vertellen . Zo ben je toch heel dichtbij.

Jet

Super leuk Valerie!! om te lezen hoe het er allemaal aan toe gaat daar in de USA , zo te lezen heb je het goed getroffen .
Have fun en we kijken uit naar je vlg verslag.
Groetjes van alle Keijzertjes xxx.

Marion

Leuk om je te volgen Valerie ? volgens mij heb je een hele leuke familie getroffen ! Knap dat je de stap hebt genomen ? Succes !! ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!